Monday, December 21, 2009

'Joker' sebagai penasihat


Nampak tak apa yang saya nampak?

Sejauh manakah seorang Prof. Niyang Rapik boleh menggerakkan institut penyelidikan ini? Saya fikir tak kemana. Apa yang cuba dilakukannya, pada pandangan saya, hanyalah mengejar populariti / kesenangan diri sendiri.

Tanpa rasa segan silu dan bersalah, Prof. Niyang Rapik menzalimi para pekerja dan tiada langsung sifat kemanusiaan yang waras dalam dirinya. Pangkat 'Prof.' itu saya fikir sangat boleh dipersoalkan, apabila tindakan dan cara berkomunikasinya seperti budak-budak yang berebut barang permainan. Menyalak-nyalak seekor diri di hadapan auditorium.


Copy semua softcopy dalam laptop dulu.

Saya kira, Biotek Melaka tak akan mencapai apa-apa kejayaan yang signifikan, selagi Prof. Niyang Rapik itu masih tak mahu mengubah sikap setannya.

Moga Allah membalasnya dengan balasan yang setimpal, sebagaimana Prof. menzalimi kami semua. Ameen.

Amirul Faiz Abd. Razak

2 comments: