Saturday, January 23, 2010

Semalam, Jumaat yang tenang


Dari kiri : Arina, Kak Ida, Artika, Sabrina dan Nazri. Staf penyelidik yang rajin.

Teka-teki samada Prof Niyang Rapik datang ke ofis ataupun tidak, telah terjawab. Tenang seketika suasana di pejabat. Ketenangan yang sungguh mendamaikan staf-staf di Institut penyelidikan ini. Sungguh tenang keadaan di pejabat sehingga mencetuskan keinginan staf-staf penyelidik untuk bersarapan Mee Bandung di Durian Tunggal. Hehe..

Saya seperti menghabiskan sisa-sisa masa berkhidmat disini sebagai Pegawai Sains. Kadang-kadang saya berasa sedih dengan masa depan Institut ini. Institut yang diketuai oleh Penasihat yang tiada langsung kefahaman tentang menghormati orang lain.

Walaupun begitu, dalam perbualan dan perbincangan dengan rakan-rakan yang bekerja di organisasi lain, saya biasanya akan bertemu dengan rakan-rakan yang menceritakan betapa organisasi tempat mereka bekerja mempunyai masalah yang begitu teruk. Bunyinya seperti lebih teruk dari Institut tempat saya bekerja ini.

Benarlah, Allah memberikan beban apa yang mampu ditanggung oleh hambaNya.


Imej kredit kepada zureens.blogspot.com.
 
Jumaat semalam, tiada bacaan Yasin di pagi hari, seperti yang dilakukan pada minggu lepas. Tak tahu kenapa.

Suasana di makmal Institut ini semakin lengang dengan staf penyelidik. Dan saya boleh bayangkan, ia akan lebih lengang apabila ibu-ibu bakal mengambil cuti bersalin. Wahh!! Makin ramai anak buah. Tahniah kepada ibu-ibu di Institut ini.

Sayu hati bila mengenangkan saya bakal meninggalkan tempat yang banyak membantu dalam perjalanan kerjaya saya. : (

Sekali lagi doa saya, moga Allah bersihkan Institut ini dari tangan-tangan orang yang sombong dan zalim. Ameen.

What We Do In Life Echoes In Eternity

Amirul Faiz Abd. Razak
76400 Melaka.

No comments:

Post a Comment