Monday, January 4, 2010

Pakcik Din Yang Prihatin


Pakcik Din serta ahli pasukan kerjanya yang lain.

Saya ingin bercerita tentang jiran saya yang begitu prihatin ni. Duduk di kampung akan menjadi aman, tenang dan best dengan adanya jiran-jiran seperti beliau. Moga-moga, Allah jua membalas tenaga, usaha, masa dan wang ringgit yang beliau sumbangkan tanpa mengharapkan balasan.

Seperti yang anda semua sedia maklum (mungkin ramai juga yang belum maklum), majlis kenduri kahwin saya dan adik saya ialah pada 13 Mac 2010 nanti. Pakcik Din telah mula memberi khidmat memotong dahan pokok mangga. Ini untuk membolehkan khemah-khemah dipasang nanti di kawasan rumah.


Anak-anak buah Pakcik Din.

Pakcik Din berserta anak buah dan cucunya, bekerjasama seolah-olah sebuah pasukan kontraktor memotong dahan pokok-pokok di tepi jalan. Tiada apa yang boleh kami sekeluarga balas, melainkan ucapan penghormatan Terima Kasih yang paling tidak terhingga kepada beliau dan ahli pasukan yang lain.

Terima kasih Pakcik Din kerana bertindak sebagai seorang jiran yang prihatin.

What We Do In Life Echoes In Eternity.

Amirul Faiz Abd. Razak
75450 Melaka.

1 comment:

  1. Ewahh.. kak zureen.. saya tolong rakamkan perkara yang berlaku.. Tolong tengok.. Haha.. :D

    ReplyDelete