Thursday, January 13, 2011

Jasa guru, dikenang sampai bila-bila.

Bersama Tok Guru, Prof. Madya Dr. Zamri Zainal.

Kerja saya yang ada kena mengena dengan bioteknologi, memberi saya peluang untuk bertemu kembali dengan pensyarah saya waktu di Pusat Pengajian Biosains Bioteknologi, FST, UKM. Antara yang sempat saya bertemu Prof. Dr. Normah, Prof. Madya Dr. Roohaida Othman, Dr. Nazlina Ibrahim, Dr. Zamri Zainal.

Mesyuarat Jawatankuasa Kecil Biokeselamatan
Rabu, 12 Jan 2011, saya telah diminta untuk mewakilkan Timbalan Dekan dalam mesyuarat tersebut. Mesyuarat ini yang memberi saya peluang untuk bertemu kembali dengan pensyarah-pensyarah yang pernah mengajar saya dahulu.

Gembira dan takut
Pada satu masa, perasaan gembira dapat bertemu kembali dengan pensyarah-pensyarah / guru-guru saya ini. Pada masa yang sama, perasaan takut / cuak itu masih ada. Mungkin sebab rasa hormat yang tinggi pada pensyarah-pensyarah, membuatkan saya berasa seperti masih lagi seorang pelajar.

Terima kasih Allah, kerana memberikan peluang ini, duduk semeja dalam mesyuarat, bersama-sama dengan guru-guru yang banyak memberi inspirasi kepada saya.

What we do in life echoes in eternity.

Amirul Faiz Abd. Razak
43650 Bandar Baru Bangi
____________________________________________
*Jarang pensyarah-pensyarah diraikan pada Hari Guru kan? Pensyarah itu bukan guru ke?

No comments:

Post a Comment