Monday, January 3, 2011

Bila TV Rosak

TV hitam putih, suara ada, gambar tiada.

Pada suatu pagi yang nyaman, ketika isteri menekan suis TV, tiba-tiba bunyi 'TAAPP.. TAAPP' yang begitu kuat memeranjatkan kami. Maka dengan itu, TV di ruang tamu disahkan rosak.

Bila TV rosak..
Waktu santai / rehat di ruang tamu rasa berlalu terlalu perlahan, rasa seperti sudah tidak tahu berbuat apa-apa di waktu lengang.

Bila TV rosak..
Rasa macam agak ketinggalan, kerana tak dapat ikuti berita. Rumah rasa sunyi, selalunya waktu makan malam akan ditemani dengan siaran berita, kini senyap saja.

Bila TV rosak..
Sedang saya rileks-rileks di ruang tamu, main game di komputer, tiba-tiba 'GOOOOLLLL' jerit jiran-jiran sebelah rumah apabila Harimau Malaya menyumbat gol di Gawang Garuda.

Pun begitu..
Bila TV rosak, lebih banyak perkara yang dapat saya sembang dengan isteri. Lebih banyak masa boleh tatap wajah isteri. :)

Bila TV rosak, siaran radiolah yang jadi teman kami. Saya dan isteri rasa terpikat dengan stesen SinarFM. Lagu-lagu yang diputarkan, mengimbau nostalgia zaman dulu-dulu waktu kami bergelar murid-murid darjah 1 hingga ke tingkatan.

Ada hikmah rupanya bila TV rosak ni. Cuma kita perlu pandang perkara ini dari sudut yang positif. Hikmah paling besar bila TV rosak, bil elektrik jimat! :)

What we do in life echoes in eternity.

Amirul Faiz Abd. Razak
43650 Bandar Baru Bangi
___________________________
Bila TV rosak, hati tak sakit, tak perlu tengok Melodi mempersoalkan Maher Zain bangun lambat. Haish...

No comments:

Post a Comment