Sunday, July 18, 2010

Taman Botani Yang Cantik Menarik

Berjalan di atas jambatan yang tinggi. Sangat mengujakan.

Sabtu yang lepas, saya telah turut serta sebagai urusetia bagi aktiviti Pengukuhan Pasukan (Team Building) pelajar-pelajar tahun satu Fakulti Farmasi, UKM. Aktiviti tersebut telah dijalankan di Taman Botani, Putrajaya. Saya belum pernah pergi lagi ke Taman Botani Putrajaya sebelum ini.

Bila dah sampai Taman Botani ini, barulah saya tahu, betapa cantik dan menariknya Taman Botani Putrajaya. Pokok-pokok yang menghijau, dengan hiasan tumbuhan-tumbuhan di sepanjang jalan sungguh menyejukkan mata memandang.

Barulah saya tahu, adanya aktiviti berbasikal yang boleh dilakukan di Taman Botani ini. Untuk sewa basikal, kadar bayaran tiket ialah RM 4.00 sejam pada hujung minggu. Untuk hari biasa, tiket untuk sewa basikal ialah RM 2.00 sejam.

Sesi memanaskan badan (warm up).


Pelajar-pelajar tahun satu Fakulti Farmasi, UKM.

Memang satu pengalaman yang sangat menarik bagi saya yang pertama kali ke sini.

Dalam hutan, ada taman,
Dan dalam taman ada puterinya..


Amirul Faiz Abd. Razak
43650 Bandar Baru Bangi

No comments:

Post a Comment