Wednesday, April 28, 2010

Flow Cytometry, wah! apa itu?

Image taken from here.

Saya mahu belajar tentang perkara ini :

Oxidative burst Study for Analysis of ROS Modulators -
This test allows determination of leukocyte oxidative burst in heparinized whole blood as well with isolated Phagocytes.

"Err... ade sesaper yang boleh ajarkan saya pasal mende alah ni?" Saya berlatarbelakang bidang 'Bioteknologi Tumbuhan', kalau berkenaan dengan tumbuh-tumbuhan, mudah sedikit untuk saya faham. Flow Cytometry ini benda yang tersangatlah baru untuk saya.

Entry ini lebih kepada penyataan misi kepada diri sendiri, bahawa saya boleh belajar teknik-teknik mengendalikan ujian ini. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Yeah. :D

Doakan saya terang hati. InsyaAllah, apa yang saya pelajari, akan saya kongsikan di blog ini.

Tak Mahu Berlalu Begitu Sahaja
What We Do In Life Echoes In Eternity


Amirul Faiz Abd. Razak
50300 Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment