Sunday, May 30, 2010

Mesin diperturunkan emak kepada menantu

 Mesin jahit asas buat isteri saya belajar menjahit.

Lega, lengan masih berasa lenguh mengangkat mesin jahit yang saya rasa lebih 20kg, melawan graviti ke tingkat 5 rumah sewa. Fuhh.. Nafas yang mencungap baru reda, degupan jantung kembali normal. Puji dan syukur, mesin jahit yang emak bagi, kini selamat berada di rumah sewa ini.

Ramai yang bertanya, "isteri dah dapat kerja dah?". Kini dah ada jawapan yang kukuh untuk rakan-rakan yang prihatin. Isteri saya akan mula belajar, sedikit demi sedikit ilmu menjahit. Saya mendoakan isteri berjaya dalam usahanya menambah ilmu menjahit dalam dirinya. 

'Begin with the end in mind' kata Stephen Covey dalam bukunya yang popular 7 Habits of Highly Effective People. Penghujung yang berada dalam minda saya sekarang ini ialah, isteri berupaya menjahit baju raya kami sekeluarga. :)

Berlatih jahit kelim baju kurung.

Saya sedar, perjalanan ke 'penghujung' dalam kembara alam jahitan ini jauh lagi mencabar. Moga Allah bantu kita semua dalam usaha kita menuju kejayaan. Ameen.

What We Do In Life Echoes In Eternity

Amirul Faiz Abd. Razak
43650 Bandar Baru Bangi

No comments:

Post a Comment