Saturday, August 21, 2010

Muka Masuk TV

Pada Selasa yang lepas (17 Ogos 2010), sekitar pukul 8.30 malam, sedutan rakaman temuramah saya dengan wartawan Salina Zakaria telah disiarkan dalam segemen tajaan BiotechCorp. Alhamdulillah, memang rasa teruja sekali, bila melihat muka sendiri di TV. Hehe. Kadang-kadang rasa kelakar pun ada juga.

"Nape muka ko masuk TV?"
Temuramah tersebut adalah usaha pihak Malaysia Biotechnology Corporation (BiotechCorp) untuk mempromosikan program-program yang telah mereka jalankan. Salah satu dari program tersebut ialah, program Biotechnology Entrepreneurship Special Training (BeST) yang telah saya ikuti selama enam bulan bermula pada November 2007. Jadi, pihak BiotechCorp ingin mempromosi program BeST dengan menyiarkan kejayaan bekas-bekas pelajar yang pernah mengikuti program BeST itu.


"BeST tu program ape?"
Program BeST itu adalah sebuah program latihan selama enam bulan bagi membantu graduan dalam bidang Sains Hayat, dan juga program-program lain yang mahu berkerja di sektor bioteknologi. InsyaAllah, di penghujung program, pelajar-pelajar akan berjaya ditempatkan di syarikat-syarikat berkaitan bidang bioteknologi.

"Glamour ler ko muka kuar TV?"
Hehe, terima kasih kepada rakan-rakan yang mengenali saya, yang telah menonton siaran tersebut. "Takdela glamour, tapi kira rasa teruja sekali bila ada saudara-mara, rakan-rakan yang mengenali, serta jiran kampung mengucapkan tahniah!"

Puji-puji selanyaknya bagi Allah. Terima kasih Allah, kerana saya diberi peluang ini.

Amirul Faiz Abd. Razak
76400 Melaka.

No comments:

Post a Comment