Friday, February 18, 2011

Tahniah Abang Di & Ain.

Penyerahan mas kahwin.

Hari yang dijanji dah tiba. Rombongan dari Paloh, Gua Musang sampai dengan selamatnya malam 11 Febuari 2011 (Jumaat). Agenda utamanya, pernikahan Abang Di dengan Ain pada malam esoknya (Sabtu) di Taman Sri Jenaris, Saujana Impian, Kajang.

Berkumpul
Kami berkumpul pada petang Sabtu 12 Febuari 2011 di rumah saya. Kasihan kepada tetamu yang bertandang ke rumah saya, terpaksa memanjat tingkat 5 dan bersesak dalam rumah yang kecil. Tapi kami semua gembira, riang meraikan pengantin yang bakal diijabkabul malamnya nanti.

Akad nikah
Abang Di dah mula risau sikit. Diselak-selak buku panduan perkahwinan. Diulangkaji semula rukun sembahyang yang 13 itu. Hehe, saya rasa, saya faham debaran pengantin sebelum diijabkabul. :)

Alhamdulillah, walaupun berpeluh-peluh (debaran tambah dengan panas), Abang Di selamat dinikahkan dengan Ain oleh bapa Ain sendiri, dengan sekali lafaz berserta raptai (rehearsal akad nikah).

Kami sekeluarga, sanak-saudara serta rakan-rakan mendoakan Abang Di & Ain berbahagia hingga akhir hayat. Biar sampai syurga. Ameen.

"Apabila telah berkahwin, maka sempurnalah separuh dari iman orang itu." Kata jurunikah yang membacakan khutbah nikah.

Sedap, dapat makan kat meja pengantin. :)

Amirul Faiz Abd. Razak
76400 Melaka.
_________________________________________________
Hmm, nampaknya, ulangtahun pertama perkahwinan saya dan isteri bakal diraikan di Paloh 3, Gua Musang. Sekejap jer dah setahun.

No comments:

Post a Comment